Haberler

Defter-Beyan Sistemine Gönderim Yapabilirsiniz !


DefterBeyan001

Defter beyan sistemi modülümüz yayımlanmıştır. Gelir idaresi tarafından entegratörler listesine ismimiz eklenmiş olup gönderim işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Henüz satın alma işlemini gerçekleştirmediyseniz modül fiyatlarımız ve satın alma işlemleri için mağaza bölümümüzü ziyaret edebilirsiniz.

Gönderim için yardım videomuza buradan ulaşabilirsiniz. 

 

Program üzerinden ilk gönderiminizi nasıl yapmanız gerektiği hakkında izlemeniz gereken aşamalar genel olarak şu şekildedir;

 

1. Gelir İdaresi Defter Beyan Sistemi portalına tarayıcınız üzerinden giriş yaparak Sistem Yönetimi menüsünden Dış Kullanıcı Tanımlaması ekranına gelerek TEKNOMAX entegratörü için gerekli anahtarları oluşturun.

2. Oluşturduğunuz anahtarları bilgisayarınıza indirerek içindeki değerleri Müşavir 4 Uygulamasında Mali Müşavir firmanın hesabını seçerek firma bilgileri bölümündeki Muhasebeci sekmesi altında DBS Api Key ve DBS Api Secret bölümlerine yapıştırın ve kaydedin.

3. Programda Defter beyan Sistemi menüsü görünmüyor ve satın alma işlemi yapmışsanız program girişinden Lisans Etkinleştir düğmesine tıklayarak internet üzerinden etkinleştirme işlemini tamamlayın.

4.Gönderim yapcağınız firmayı seçtikten sonra Defter Beyan Sistemi menüsünden "Sistem Varlıklarını Güncelle" bölümüne giriş yapıp değrler sol taraftaki güncelle düğmesi ile bilgisayarınıza indirin. Gönderim yapacağınız her firma için bir sefer bu işlemi yapmış olmanız yeterli. Gelir idaresi değişiklik yaptığı durumlarda bu bölümü tekrar kullanmanızda herhangi bir sakınca yoktur.

5.Hesap planı ekranına gelip kullanmış olduğunuz her bir hesaba girerek Defter Beyan Sistemi bölümü altındaki alanları doldurun. Bu işlemler de yalnızca bir kere yapılacaktır.

6.Fiş Listesi bölümüne gelerek burada fişlerinizin DBS Durumunu görebilirsiniz. Bu bölümde "Uyumsuz" yazan fişlere girip Kaydet düğmesine basmanız gerekmektedir. Bu işlemin sonucunda mevcut fiş silinerek her belge ayrı bir fiş olarak kaydedilecek ve durumları "Bekliyor" konumuna gelecektir.

6.Tüm fişlerin Bekliyor konumuna geldiğinden emin olduktan sonra, Defter Beyan Sistemi menüsüne girerek ilgili dönemi seçin ve Hazırla düğmesine basın.

7.Gelen defter kayıtlarınızı inceleyerek eksik gördüğünüz bölümleri çift tıklamak suretiyle ilgili fişlere giderek tamamlayabilirsiniz. Eğer cari hesaba ait ADI, SOYADI, UNVANI gibi bilgiler boş geliyorsa sol taraftan "Carileri Otomatik Aç" düğmesini kullanabilirsiniz. Ardından güncel değerleri görmek için yeniden hazırlama yapabilirsiniz.

8.Gider ve Gelir sekmesinden istediğiniz kayıtları tek tek işaretleyebilir veya liste üzerindeyken sol taraftaki Tümünü İşaretle seçeneğini kullanabilirsiniz.

9.İşaretleme işleminin ardından "Gönder" düğmesi ile kayıtlarınızı gib portalına aktarabilirsiniz.

10.İşlem sonuçları herhangi bir hata içeriyorsa her satırda Hata Durumu başlığı altında ilgili mesajı görebilirsiniz. Başarıyla gönderilen kayıtlarda DBS ID bölümünde yeşil yazı tipi rengi ile Gelir İdaresi Tarafından verilen belge numarası görüntülenecektir.

11.Beyanname onaylaması yapmadığınız sürece bu bölümden göndermiş olduğunuz kayıtları işaretleyerek "Sil" komutu ile topluca sistemden kaldırabilirsiniz.


TEKNO BİLGİSAYAR YAZILIM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ.

Kayışdağı Mh. Akyazı Cd. No:95/1 ATAŞEHİR / İSTANBUL

[email protected]

+90 (850) 885 51 00

© 2021 TEKNO Bilgisayar Yazılım Hiz. Ltd. Şti. Tüm Hakları Saklıdır.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek için çerez dosyaları kullanmaktayız. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.